- låt lovet aldrig ta slut

2011-02-17 @ 16:44:55

Grönt ljus – ät så mycket du vill av dessa livsmedel:
Fågel, fisk, skaldjur, kött, ägg, olivolja, rapsolja, valnötsolja, solrosolja, linfröolja, aioli, majonnäs, oliver, avokado, nötter, frön, lagrade ostar (30 %), Philadelphiaost, Mozzarellaost, Halloumi, Fetaost, dessertostar, grädde, crème fraiche, alla salladssorter, paprika, selleri, gurka, fänkål, groddar, rädisa, sparris, broccoli, blomkål, sockerärtor, aubergine, squash, spenat, haricots verts, brysselkål, tomat, vitkål

Gult ljus – ät ibland, men inte alltför ofta:
Frukt, torkad frukt, linser, bönor, quinoa, dinkel, mörk choklad (70 % kakaohalt), bulgur, råris, morötter (helst råa), helkornsbröd, fiberhavregryn, fullkornspasta

Rött ljus – dessa livsmedel bör du undvika:
Potatis, vitt ris, pasta, couscous, bröd, hamburgare, pizza, vetemjöl, godis, kakor, bullar, chips, saft, läsk, fruktyoghurt, frukostflingor

efter lovet ska jag bli duktig.
ska endast äta det som står under grönt ljus, 4 veckor framöver.
betyder även att alkoholen inte kommer finnas för mig på helgerna.
sen tänker jag dock börja fuska med gult ljus på helger,
 för ett liv utan frukt för mig går inte. kan nog vara det godaste som finns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback